facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close

10 Jenis Haiwan Yang Paling Menggerunkan. Number 3 Admin Rasa Paling Ganas. Tengok Dia Ja Da Macam... Eiii Ngeriii

loading...





Terdapat pelbagai bahkan berjuta-juta spesies binatang di dunia.Semuanya mempunyai kelebihan tersendiri dan karakteristik tersendiri untuk membantu mereka hidup dalam habitat mereka.Pelbagai kehidupan yang kita tidak ketahui antara sebabnya kerana makhluk ini sungguh menggerunkan,sama ada dari segi luaran binatang tersebut atau kelakuannya yang menakutkan.Binatang seperti ini barangkali bukan senarai haiwan yang sesuai untuk dibela sebagai binatang perliharaan.




Ikan Goliath.Terdapat Pelbagai spesies ikan yang tidak terkira.Salah satunya ialah Ikan Goliath.spesies ikan yang kita tidak akan tengok kerana rupanya yang menakutkan.Ikan Goliath ditemui di Sungai Congo Basin dan tasik Tanganyika di Afrika.Ikan Goliath mempunyai gigi yang tajam.Ikan ini juga turut dilaporkan pernah menyerang orang.





Jerung Cyclops.Spesies jerung yang menggerunkan kerana ianya mempunyai satu mata sahaja berbanding spesies jerung yang lain dan rupanya yang pelik.Jerung bermata satu ini ditemui di Mexico didalam perut ikan jerung oleh seorang pemancing.








Beluncas udang galah.Ulat beluncas ini menyerupai udang galah,tetapi bukan udang galah yang disediakan di atas pinggan.beluncas ini kelihatan lebih pelik berbanding udang galah.Habitatnya di Palearctic di Europe,Asia dan Afrika,kecuali di utara Afrika.





Kelawar buah yang memiliki hidung yang seakan tiub.Kelawar ini sungguh menakutkan kerana hidung yang dimilikinya membuatkanya seperti haiwan yang paling jahat di dunia.Kelawar ini hidup di hutan kering.Spesies ini mudah ditemui di Filipina,Australia,Indonesia,Papua New Guinea dan pulau Solomon.Penebangan hutan menyebab spesies kelawar ini diancam kepupusan.






Larva Cthulhu ialah bayi timun laut.Larva ini kelihatan seperti bayi makhluk asing yang sedia untuk menetas dan mengambil alih dunia tapi ia tidak berbahaya.Ditemui di dalam laut sekitar 1,000 -4,000 meter dalam dan memakan lumpur dan rumpai.Binatang ini boleh ditemui di semua laut di dunia.





Frilled Shark.Jika anda menyangka jerung putih spesies ikan yang paling menakutkan,anda mungkin tak pernah lihat Frilled Shark.Ikan ini ditemui di laut Atlantik dan laut Pasifik.Ikan ini hidup di permukaan paling dalam di laut dan kadang-kadang menyelam di permukaan laut.Giginya yang tajam seperti jarum memudahkannya memburu mangsa.






Wolf Fish.Permukaan paling bawah laut merupakan dunia bagi spesies ikan ganas ini.Ikan ini mampu hidup di permukaan paling dalam di laut Atlantik dan Pasifik






Labah-labah Trogloraptor.Labah-labah ini spesies yang besar dengan kaki yang panjang dan berwarna kuning.Spesies labah-labah yang ditemui sekitar tahun 2010.Trogloraptor ditemui didalam gua di Oregon.Labah-labah ini mempunyai bisa,tapi dilaporkan tidak berbahaya kepada manusia.Spesies ini agak pemalu dan tidak ganas.





Honey Pot Ant.Semut ini mempunyai kelebihan untuk membesar tiga kali ganda saiz asalnya.Semut ini hidup di dalam tanah di kawasan panas dan kering di kawasan barat daya di US.






Kupu kupu Poodle.Tidak banyak informasi mengenai haiwan bernama Poodle ini,Ianya spesies kupu kupu yang baru ditemui pada tahun 2009 oleh Dr,Arthur Anker.Haiwan ini ditemui oleh beliau di kawasan Gran Sabana di Venezuela.




loading...

0 Response to "10 Jenis Haiwan Yang Paling Menggerunkan. Number 3 Admin Rasa Paling Ganas. Tengok Dia Ja Da Macam... Eiii Ngeriii"

Post a Comment